2009-2015 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 3157   University มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Name-Surname (Thai) รศ.ดร. ไมตรี อินทร์ประสิทธิ์  Name-Surname (English) Assoc. Prof. Dr. Maitree Inprasitha 
Department/Major/Subject SECONDARY EDUCATION  Faculty Education 
Expertise คณิตศาสตร์ศึกษา     
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
577050019-0  Miss ALISA MOONSRI  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  นศ.ยื่นขอเปลี่ยน จาก เกียรติ เป็น ไมตรี เมื่อ 9 ส.ค.60  
597050030-4  Miss KHEMTHONG KOTMORAKA  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ.041/2562 ลว. 21 ม.ค. 2562  
597050031-2  Miss CHOMPOO LUNSAK  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ.040/2562 ลว. 21 ม.ค. 2562  
577050014-0  Mr. THONG-OON MANMAI  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ. 734 /2559 ลว. 29 สิงหาคม 2559  
615050205-3  Mrs. IKATRI MUNAWAROH   Education  Mathematics Education  Master's Degree   
577050011-6  Miss JITLADA JAIKLA  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ. 028/2560 ลว. 11 ม.ค. 2560  
615050203-7  Mr. SOKNEANG NEM  Education  Mathematics Education  Master's Degree  นศ.จะมาส่งคำร้อง บว.21 จันทร์ที่ 15 กค 62  
587050007-8  Mr. SUNTI BUNLANG  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  เปลี่ยนจาก ผศ. ดร.เกียรติ แสงอรุณ คำสั่ง ศศ.บศ. 586/2561 ลว. 19 ก.ย. 2561  
587050006-0  Miss JATUPORN NASINSROY  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree    เปลี่ยนจาก ผศ. ดร.เกียรติ แสงอรุณ คำสั่ง ศศ.บศ. 587/2561 ลว. 19 ก.ย. 2561  
Total 9 records
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
595050185-1  Miss THACHINEE SAIYAROS  Education  Science and Technology Education  Master's Degree   
595050186-9  Miss AUNCHISA WANNAWAT  Education  Science and Technology Education  Master's Degree   
Total 2 records
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   11   records   *Overload approved
 
 
Journal Publication 1 (Co-author)
Title of Article ความเข้าใจทางคณิตศาสตร์ของนักเรียน เรื่อง เลขยกกำลัง ในชั้นเรียนที่ใช้การสอนด้วยวิธีการแบบเปิด Students’ mathematical understanding levels on exponent in classroom using taught by open approach.  
Title of Journal วารสารวิชาการ Veridian E-Journal 
Institute of Journal มหาวิทยาลัยศิลปากร 
ISBN/ISSN 1906-3431  Date of Acceptance 19 สิงหาคม 2558 
Volume Issue
Month พฤษภาคม - สิงหาคม  Year of Publication 2558 
Page 1719-1734  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article Students’ Intuition in Mathematics Class Using Lesson Study and Open Approach  
Title of Journal Psychology 
Institute of Journal Scientific Research Publishing Inc. 
ISBN/ISSN 2152-7199  Date of Acceptance 16 August 2014 
Volume Issue 13 
Month September  Year of Publication 2014 
Page 1503-1516  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article การอภิปรายร่วมกันในชั้นเรียนคณิตศาสตร์ที่มีการใช้กระดานดำ (Bansho) 
Title of Journal วารสารวิชาการมหาวิทยาลัยราชภัฎอุดรธานี 
Institute of Journal สำนักงานโครงการบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏอุดรธานี 
ISBN/ISSN 1905-7024  Date of Acceptance 30 มิถุนายน 2559 
Volume Issue
Month มกราคม-มิถุนายน  Year of Publication 2559 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article Exploring Elementary Thai Teachers’ Use of Mathematics Textbook 
Title of Journal Creative Education 
Institute of Journal Scientific Research 
ISBN/ISSN 2151-4755  Date of Acceptance 4 September 2012 
Volume Issue
Month October  Year of Publication 2012 
Page 692-695  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article การรับรู้เกี่ยวกับค่านิยมหลักในโปรแกรมการผลิตครูตามมุมมองของนักศึกษาปฏิบัติการสอนในสถานศึกษา  
Title of Journal วารสารบัณฑิตวิทยาลัย พิชญทรรศน์ 
Institute of Journal บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 8 สิงหาคม 2561 
Volume 14  Issue
Month พฤษภาคม-สิงหาคม  Year of Publication 2562 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 6 (Co-author)
Title of Article Algebraic Reasoning in Early Grade: Promoting through Lesson Study and Open Approach 
Title of Journal Psychology (PSYCH) 
Institute of Journal Scientific Research Publishing Inc. 
ISBN/ISSN 2152-7180  Date of Acceptance 15 May 2018 
Volume   Issue  
Month   Year of Publication 2018 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 7 (Co-author)
Title of Article Boundaries of the Community of Teachers’ Implementing Mathematics Textbook with Lesson Study and Open Approach  
Title of Journal Creative Education (CE)  
Institute of Journal Scientific Research Publishing 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 14 May 2019 
Volume 10  Issue
Month June  Year of Publication 2019 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 8 (Co-author)
Title of Article Teachers’ Learning in Community of Implementing Mathematics Textbooks with Lesson Study and Open Approach 
Title of Journal Psychology (PSYCH) 
Institute of Journal Scientific Research Publishing 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 14 May 2019 
Volume 10  Issue
Month July  Year of Publication 2019 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 9 (Co-author)
Title of Article Student Interns’ Core Values: A Case Study of the Mathematics Education Program 
Title of Journal Creative Education (CE)  
Institute of Journal Scientific Research Publishing 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 28 May 2019 
Volume 10  Issue
Month June  Year of Publication 2019 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Research Conference Distribution 1 (Co-author)
Research Title Communicating Students' Ideas by Gestures in Open Approach 
Date of Distribution 21 August 2010 
Title of the Conference The 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education 
Conference Date 18 August 2010 To 22 August 2010  Organiser Japan Society of Mathematics Education 
Conference Place University of Tsukuba  Province/State Japan 
Proceeding Paper Volume 2(2010)  Proceeding Paper Issue Vol.2 
Proceeding Paper Page 87-94  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Yoshinori Shimizu, Yasuhiro Sekiguchi and Keiko Hino 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 2 (Co-author)
Research Title Teachers' Use of Formative Assessment in Classroom using Lesson Study and Open Approach 
Date of Distribution 14 September 2014 
Title of the Conference 7th International Conference on Educational Research (ICER) 2014: Challenging Education for Future Change 
Conference Date 13 September 2014 To 14 September 2014  Organiser Faculty of Education, Khon Kaen University 
Conference Place Faculty of Education, Khon Kaen University  Province/State Muang, Khon Kaen, 40002, Thailand 
Proceeding Paper Volume ึ7  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 720-726  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Ariyaporn Kuroda, et al./first edition/Anna Offset, Khon Kaen, THAILAND 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 3 (Co-author)
Research Title MATHEMATICAL TASKS IN MATHEMATICS TEXTBOOKS: AN EXPLORATORY COMPARISON BETWEEN THAILAND AND JAPAN 
Date of Distribution 17 March 2013 
Title of the Conference 6th East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME6) 
Conference Date 17 March 2013 To 22 March 2013  Organiser ICMI-International Commission on Mathematical Instruction, Center for Research in Mathematics Education 
Conference Place Prince of Songkla University, Phuket Campus  Province/State Phuket, Thailand 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 207  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Maitree Inprasitha 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Poster  Type of Proceeding Abstract 

Research Conference Distribution 4 (Co-author)
Research Title Teachers' Use of Formative Assessment in Classroom using Lesson Study and Open Approach. 
Date of Distribution 14 September 2014 
Title of the Conference 7th International Conference on Educational Research (ICER) 2014: Challenging Education for Future Change 
Conference Date 29 September 2014 To 29 September 2014  Organiser Faculty of Education, Khon Kaen University 
Conference Place Faculty of Education, Khon Kaen University  Province/State Muang, Khon Kaen, 40002, Thailand 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 720-726  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Ariyaporn Kuroda, et al./first edition/Anna Offset, Khon Kaen, THAILAND 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 5 (Co-author)
Research Title Flow of Lessons in Mathematics Textbook for School Mathematics Learning in Classroom using Lesson Study and Open Approach 
Date of Distribution 24 November 2017 
Title of the Conference World Association of Lesson Studies International Conference 2017 (WALS2017)  
Conference Date 24 November 2017 To 27 November 2017  Organiser World Association of Lesson Studies (WALS) 
Conference Place Nagoya University  Province/State Nagoya, Japan 
Proceeding Paper Volume 2017  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page PP-056  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Abstract 

Research Conference Distribution 6 (Co-author)
Research Title Teachers' Learning through Implementing Mathematics Textbook with Lesson Study and Open Approach: Teachers' Knowledge for Teaching in First Grade Mathematics 
Date of Distribution 26 November 2017 
Title of the Conference World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2017 
Conference Date 24 November 2017 To 27 November 2017  Organiser World Association of Lesson Studies (WALS) 
Conference Place Nagoya University  Province/State Nagoya 
Proceeding Paper Volume 2017  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page PO-52  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Poster  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 7 (Co-author)
Research Title A Comparative Study of Teaching Practice in Lesson Study incorporating Open Approach  
Date of Distribution 26 November 2017 
Title of the Conference World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2017 
Conference Date 24 November 2017 To 27 November 2017  Organiser World Association of Lesson Studies (WALS) 
Conference Place Nagoya University  Province/State Nogoya, Japan 
Proceeding Paper Volume 2017  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 200-217  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Abstract 

Research Conference Distribution 8 (Co-author)
Research Title An Exploring of Student Interns’ Perspective about Core Value Driven in Mathematics Education Program 
Date of Distribution 17 July 2017 
Title of the Conference The 2nd International STEM Education Conference (iSTEM-Ed 2017) 
Conference Date 12 July 2017 To 14 July 2017  Organiser Rajamangala University of Technology Lanna (RMUTL) and The Electrical Engineering Academic Association of Thailand (EEAAT) 
Conference Place the Empress Hotel, Chiang Mai, Thailand  Province/State Chiang Mai 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 24  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 9 (Co-author)
Research Title อุปนิสัยการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนในชั้นเรียนคณิตศาสตร์ที่ใช้การศึกษาชั้นเรียนและวิธีการแบบเปิด 
Date of Distribution 12 March 2017 
Title of the Conference การประชุมวิชาการด้านคณิตศาสตรศึกษา ครั้งที่ 3 "ทิศทางใหม่ของการประเมินการเรียนรู้ของผู้เรียนเพื่อยกระดับคุณภาพชั้นเรียน" 
Conference Date 10 March 2017 To 12 March 2017  Organiser คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ โดยสมาคมคณิตศาสตรศึกษา 
Conference Place คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่  Province/State เชียงใหม่ 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 77-87  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference ชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 10 (Co-author)
Research Title An exploration of approach for collaboratively plans with lesson study team in student interns’ practicum  
Date of Distribution 27 August 2018 
Title of the Conference World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2017 
Conference Date 23 November 2017 To 26 November 2017  Organiser Nagoya University, Japan and the World Association of Lesson Studies (WALS)  
Conference Place Nagoya University  Province/State Nagoya 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 10  Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Poster  Type of Proceeding Abstract 

Research Conference Distribution 11 (Co-author)
Research Title IMPLEMENTED CURRICULUM DEVELOPMENT WITH EMPHASIZING ON MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING PROCESS USING LESSON STUDY AND OPEN APPROACH  
Date of Distribution 8 September 2018 
Title of the Conference Apec-Icer 2018 
Conference Date 8 September 2018 To 11 September 2018  Organiser คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Conference Place คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น  Province/State ขอนแก่น 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 452-464  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Faculty of Education, Khon Kaen University 
Peer Review Status ไม่มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper