2009-2015 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 3223   University มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Name-Surname (Thai) รศ.ดร. กนกอร สมปราชญ์  Name-Surname (English) Assoc. Prof. Dr. Kanokorn Somprach 
Department/Major/Subject EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Faculty Education 
Expertise การบริหารและการจัดการ     
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
607050042-8  Ms. VATHANAVANH SAYASANE  Education  Educational Administration  Doctoral Degree   
615050050-6  Mr. TEERASAK SRIPRASERT  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Master's Degree   
615050054-8  Mr. PONGPAT WORTHONG  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Master's Degree   
615050057-2  Miss SIRADA TONSAWAN  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Master's Degree   
615050058-0  Miss SIRINTHIP KHUMDINPHITHAK  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Master's Degree   
615050039-4  Mr. KRIDSADA SINTHOP  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Master's Degree   
615050047-5  Miss TAWITIYA NAKSRI  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Master's Degree   
607050033-9  Mr. YINGSAN HAPHA  Education  Educational Administration  Doctoral Degree   
597050036-2  Mrs. VICHUDA CHOKPHUKHIAO  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ. 369/2561 ลว. 8 สิงหาคม 2561  
597050037-0  Mr. SAKDIPAT KRISHANACHINDA  Education  EDUCATIONAL ADMINISTRATION  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ. 325/2561 ลว. 19 ก.ค. 2561  
Total 10 records
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
597050034-6  Phra PHRA CHOEDSAK SRIJAN  Education  Educational Administration  Doctoral Degree   
Total 1 record
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   11   records   *Overload approved
 
 
Journal Publication 1 (Co-author)
Title of Article ตัวบ่งชี้ภาวะผู้นำการเรียนรู้ของผู้บริหาร สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 25 Indicators of Learning Leadership for School Administrators in the Office of Secondary Educational Service Area 25  
Title of Journal วารสารศึกษาศาสตร์ 
Institute of Journal คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 29 สิงหาคม 2559 
Volume 11  Issue
Month เมษายน - มิถุนายน 2560  Year of Publication 2560 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article ตัวบ่งชี้ทักษะชีวิตและการทำงาน (SOFT SKILLS) ของครูผู้ช่วยในโรงเรียนประถมศึกษา ในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ Indicators of Soft Skills for Assistant Teachers in Primary Schools in The Northeast of Thailand 
Title of Journal วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม 
Institute of Journal คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 29 กันยายน 2560 
Volume 12  Issue
Month กรกฎาคม-กันยายน  Year of Publication 2561 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article องค์ประกอบของสัมฤทธิผลการเรียนรู้สู่การเป็นผู้ประกอบการเชิงนวัตกรรม (Components of Learning Achievement Outcome to be the Innopreneur) 
Title of Journal วารสารวิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Institute of Journal วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
ISBN/ISSN 1906-3180  Date of Acceptance 4 กันยายน 2560 
Volume 11  Issue
Month มกราคม-มิถุนายน  Year of Publication 2561 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article ปัจจัยการสร้างแบรนด์ที่ส่งผลต่อการเกิดแบรนด์ของโรงเรียนเอกชนในกลุ่มภาคตะวันออกเฉียงเหนือตอนกลาง (ร้อยแก่นสารสินธุ์)  
Title of Journal วารสารวิชาการธรรมทรรศน์ 
Institute of Journal มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย วิทยาเขตขอนแก่น  
ISBN/ISSN Date of Acceptance 4 กันยายน 2561 
Volume 19  Issue
Month กรกฎาคม-กันยายน  Year of Publication 2562 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article บรรยากาศองค์การที่ส่งผลต่อการสอนที่มีประสิทธิผลของครูโรงเรียนมัธยมศึกษาในกลุ่มจังหวัดร้อยแก่นสารสินธุ์ 
Title of Journal วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร 
Institute of Journal คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 14 กันยายน 2561 
Volume 23  Issue
Month กรกฏาคม-กันยายน  Year of Publication 2561 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Research Conference Distribution 1 (Co-author)
Research Title THE MULTILEVEL STRUCTURAL EQUATION MODEL OF STRATEGIC LEADERSHIP AFFECTING THE EDUCATIONAL QUALITY ACCORDING TO STANDARD FOR INTERNAL QUALITY ASSURANCE IN THAILAND 
Date of Distribution 19 July 2017 
Title of the Conference International Conference on New Horizons in Education 
Conference Date 17 July 2017 To 19 July 2017  Organiser The Association of Science, Education and Technology (TASET), Vienna University of Technology, Sakarya University, Istanbul University and Governors State University 
Conference Place Berlin, Germany.  Province/State Berlin, Germany. 
Proceeding Paper Volume 2017  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 2 (Co-author)
Research Title Essential School Leadership for School Principals in the Northeast of Thailand 
Date of Distribution 19 July 2018 
Title of the Conference INTE International Conference on New Horizons in Education 
Conference Date 18 July 2018 To 20 July 2018  Organiser SAKARYA UNIVERSITY 
Conference Place SAKARYA UNIVERSITY,Paris  Province/State Paris,France 
Proceeding Paper Volume 2018  Proceeding Paper Issue October, 2018 and January 2019 
Proceeding Paper Page Proceeding Paper Editors/edition/publisher  
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper