2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Tourism Management for Multi-cultural Based Tourism Destination in China 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 15 สิงหาคม 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 1st International International Conference on Technology, Education and Social Science “Human Resources Development Based on Multiculturalism,” 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Universitas Slamet Riyadi Surakarta, Indonesia 
     สถานที่จัดประชุม Surakarta, Indonesia 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 กันยายน 2559 
     ถึง 17 กันยายน 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 13 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ China is the country with variety ethnic groups and cultures, besides the major Han group and its ‘Han culture’, 55 ethnic groups have their unique and charming culture and traditions as well. With the development of tourism industry, especially after the moving into the mass tourism era in 2015, how to develop the tourism industry facing the multiculturalism demands become serious to be focused. Xishuangbanna region as the habitat where more than 14 different cultural located becomes the popular tourism destinations since 1953. Due to the multi-ethnic groups with different traditional festivals and traditional way of life, the tourism industry achieved its commercial summit in 2002-2004. The cultural based tourism is the selling points and most attractive point in Xishuangbanna region, this research focus on the management of certain tourism management and trying to explore the management model for multi-cultural based tourism in Xishuangbanna region. In order to achieve the objectives of this study, field survey with participatory observation and in-depth interview, and systematic review are applied. The findings of this paper indicated for developing the multi-cultural based tourism and moving towards the commercial success, the authenticity with multi-stakeholders participatory should be kept in the priority to be focused. The ‘tourism company + local community’ is discovered for the multi-cultural based tourism management in Xishuangbanna region, as it could not only improve the living standard for the local residents, also provide the opportunity for multi-stakeholders participate in the tourism management and development. 
ผู้เขียน
567080014-1 Mr. CHUANCHEN BI [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0