ชื่อบทความ |
The Effects of Supplementary Vocabulary Exercises in Local Context to improve Vocabulary Knowledge for Mathayomsuksa 5 Students at Erawanwittayakom School Erawan District, Loei Province |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
24 เมษายน 2560 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
วารสารพัฒนาการเรียนการสอน มหาวิทยาลัยรังสิต |
มาตรฐานของวารสาร |
TCI |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
มหาวิทยาลัยรังสิต |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
12 |
ฉบับที่ |
1 |
เดือน |
มกราคม-มิถุนายน |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2561 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
The purposes of the study were to 1) design a supplementary vocabulary learning exercise in local context to improve vocabulary knowledge for Mathayomsuksa 5 students; 2) determine their effects on Mathayomsuksa 5 students’ vocabulary knowledge. The participants of this study comprised of 30 Mathayomsuksa 5 students of academic year 2016 at Erawanwittayakom School in Erawan District, Loei Province and the research instruments included a pre-vocabulary test, supplementary vocabulary leaning exercises in local context, a questionnaire, an interview and a post-vocabulary test. The results of the study revealed that the effectiveness and efficiency of the supplementary vocabulary learning exercises in local context were higher than the standard criteria. The pre- and post-test scores were significantly different at the level .001. It is also mentioned that the Mathayomsuksa 5 students could improve their vocabulary knowledge in terms of word recognition, understanding meaning and word use at their appropriate level. |
คำสำคัญ |
vocabulary knowledge, supplementary exercise, local context |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
ชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|