2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Psychological models for development of motorcycle helmet use among students in Vietnam 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 12 เมษายน 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 2nd International Conference on Sustainable Development of Civil, Urban and Transportation Engineering Conference  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Ton Duc Thang University. 
     สถานที่จัดประชุม Ton Duc Thang University. 
     จังหวัด/รัฐ Ho Chi Minh City /Vietnam  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 17 เมษายน 2561 
     ถึง 19 เมษายน 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 143 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 1-8 
     Editors/edition/publisher IOP Conference Series: Earth and Environmental Science (EES)  
     บทคัดย่อ A helmet can reduce head accident severity. The aim of this research study was to study the intention for helmet use of students who ride motorcycles in Vietnam, by Structural Equation Modeling (SEM). Questionnaires developed by several traffic psychology modules, including the Theory of Planned Behaviour (TPB), Traffic Locus of Control (T-LOC), and Health Belief Model (HBM), were distributed to students at Ton Thang University and University of Architecture, Ho Chi Minh City. SEM was used to explain helmet use behaviour. The results indicate that TPB, T-LOC and HBM could explain the variance in helmet use behaviour. However, TPB can explain behaviour (helmet use intention) better than T-LOC and HBM. The outcome of this study is useful for the agencies responsible to improve motorcycle safety. 
ผู้เขียน
597040005-9 นาย เจษฎา คำผอง [ผู้เขียนหลัก]
คณะวิศวกรรมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0