2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ FACTOR ANALYSIS OF INNOVATIVE SCHOOL IN PRIMARY SCHOOL IN THAILAND 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 19 กรกฎาคม 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม International Conference on New Horizons in Education 2018 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม The Association of Science, Education and Technology (TASET), Vienna University of Technology, Sakarya University, Istanbul University and Governors State University 
     สถานที่จัดประชุม Novotel Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Paris, ประเทศฝรั่งเศ 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 18 กรกฎาคม 2561 
     ถึง 20 กรกฎาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) special 
     Issue (เล่มที่) special 
     หน้าที่พิมพ์ special 
     Editors/edition/publisher Prof.Dr.Ahmet ESKICUMALI /Prof.Dr.Aytekin ISMAN 
     บทคัดย่อ Factor Analysis of Components of Innovative Schools in Thailand Veeradej Maneenop Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand laokhamhommv@gmail.com Dawruwan Thawinkarn Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand dawtha@kku.ac.th Sangkom Pumipuntu Faculty of Education, Nakhonphanom University, Thailand pumipuntu@gmail.com ABSTRACT Innovative school is a school that developing new creative adaptations and incorporating its working style and learning management to create effective education management. Learners have the highest skill development. Teachers and educational personnel focused as innovators. Therefore, the school has educational competitiveness and sustainable value for its organization. The purpose of this research was to studies the components of innovative school in primary school in Thailand. Data was collected by 2 methods were using: 1) analysis the innovative school 185 documentary sources; and 2) studies in the 7 innovative schools model. The research found that: there are relatively few innovative school education, especially in Thailand. Innovative schools in primary school consisting of 7 components are 1) challenge of shared vision 2) flexible structure 3) innovator team 4) innovative strategic 5) innovative behavior 6) culture and open climate and 7) open communication. Key words: innovative school, primary school, Thailand  
ผู้เขียน
587050042-6 นาย วีระเดช มณีนพ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0