ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
FACTOR ANALYSIS OF INNOVATIVE SCHOOL IN PRIMARY SCHOOL IN THAILAND |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
19 กรกฎาคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Conference on New Horizons in Education 2018 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
The Association of Science, Education and Technology (TASET), Vienna University of Technology, Sakarya University, Istanbul University and Governors State University |
สถานที่จัดประชุม |
Novotel Hotel |
จังหวัด/รัฐ |
Paris, ประเทศฝรั่งเศ |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
18 กรกฎาคม 2561 |
ถึง |
20 กรกฎาคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
special |
Issue (เล่มที่) |
special |
หน้าที่พิมพ์ |
special |
Editors/edition/publisher |
Prof.Dr.Ahmet ESKICUMALI /Prof.Dr.Aytekin ISMAN |
บทคัดย่อ |
Factor Analysis of Components of Innovative Schools in Thailand
Veeradej Maneenop
Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand
laokhamhommv@gmail.com
Dawruwan Thawinkarn
Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand
dawtha@kku.ac.th
Sangkom Pumipuntu
Faculty of Education, Nakhonphanom University, Thailand
pumipuntu@gmail.com
ABSTRACT
Innovative school is a school that developing new creative adaptations and incorporating its working style and learning management to create effective education management. Learners have the highest skill development. Teachers and educational personnel focused as innovators. Therefore, the school has educational competitiveness and sustainable value for its organization. The purpose of this research was to studies the components of innovative school in primary school in Thailand. Data was collected by 2 methods were using: 1) analysis the innovative school 185 documentary sources; and 2) studies in the 7 innovative schools model. The research found that: there are relatively few innovative school education, especially in Thailand. Innovative schools in primary school consisting of 7 components are 1) challenge of shared vision 2) flexible structure 3) innovator team 4) innovative strategic 5) innovative behavior 6) culture and open climate and 7) open communication.
Key words: innovative school, primary school, Thailand
|
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|