2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Thai students’ mental model of chemical bonding 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 5 มกราคม 2561 
วารสาร
     ชื่อวารสาร American Institute of Physics (AIP) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร American Institute of Physics (AIP) 
     ISBN/ISSN 978-0-7354-1615-4 
     ปีที่
     ฉบับที่ 1923 
     เดือน January
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2561 
     หน้า 030042 
     บทคัดย่อ This Research was finding the viewing about concept of chemical bonding is fundamental to subsequent learning of various other topics related to this concept in chemistry. Any conceptions about atomic structures that students have will be shown their further learning. The purpose of this study is to interviews conceptions held by high school chemistry students about metallic bonding and to reveal mental model of atomic structures show according to the educational level. With this aim, the questionnaire prepared making use of the literature and administered for analysis about mental model of chemical bonding. It was determined from the analysis of answers of questionnaire the 10th grade, 11th grade and 12th grade students. Finally, each was shown prompts in the form of focus cards derived from curriculum material that showed ways in which the bonding in specific metallic substances had been depicted. Students’ responses revealed that learners across all three levels prefer simple, realistic mental models for metallic bonding and reveal to chemical bonding. 
     คำสำคัญ Mental Model, Chemical Bonding, Metal Bonding 
ผู้เขียน
587050036-1 นาง สุภาวดี สาระวัน [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0