2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The STEM approach for promoting critical thinking skill in Thailand science classroom 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 4 กรกฎาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม Australasian Science Education Research Association (ASERA) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม australasian science education research association LTD 
     สถานที่จัดประชุม Crowne Plaza Queentown 
     จังหวัด/รัฐ Queenstown, New zealand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 กรกฎาคม 2562 
     ถึง 5 กรกฎาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 50 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 35 
     Editors/edition/publisher ASERA 
     บทคัดย่อ To design and develop the model for promoting students think critically using a STEM approach based on the theories of social constructivism and metacognitive thinking are the aim of this research. Therefore, in this study we focus on the theory of thinking connected with teaching and learning design to supported students’ thinking. Also we used CT-STEM model to be the STEM intervention to science classroom in Thailand science classroom. For promoting students’ critical thinking skill, we used threes processes which construct them to think: 1) ask questions, 2) write and converts students to identify issue, claims and arguments that reasons, and 3) group collaboration to promoted critical thinking skill such as discussions, case study, task-related group work, peer review or debates. In this study, the researcher used an intervention as follow these theoretical framework to supported students as a critical thinkers. For the early implementation, we found that learning process base of think critically in science classroom can enhance the learners to think with learning to argue. Finally, the learners will find the truth or believable of that things, the learners discovered an appropriate approach though their seasoned argument and finally they create their decision to solve that problem from their reason argumentation. 
ผู้เขียน
587050036-1 นาง สุภาวดี สาระวัน [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0