|
|
ขอบเขต เนื้อหาสาระ หลักเกณฑ์ของกิจกรรมในการบริหารงานพัสดุ เริ่มตั้งแต่การวางแผน การสำรวจกำหนดความจำเป็นและความต้องการทรัพย์สิน ที่ดิน สิ่งก่อสร้าง วัสดุ ครุภัณฑ์ ของหน่วยงาน การจัดหาพัสดุวิธีต่าง ๆ การตีราคา การแจกจ่ายพัสดุ การดำเนินการด้านพัสดุคงคลัง ระบบบัญชีที่เกี่ยวข้องกับการพัสดุ การซ่อมแซม การบำรุงรักษา การจำหน่าย การจัดรูปหน่วยงานพัสดุ การจัดการและการติดตามประเมินงาน เช่น การจัดสถานที่และมาตรฐาน การใช้เนื้อที่ การวางแผน การจัดสำนักงานและการปรับปรุงงานในสำนักงานซึ่งได้แก่ การจัดการเอกสาร การควบคุมประสิทธิภาพ การบริหารงานในสำนักงานและระบบเครื่องมือเครื่องใช้สำนักงาน
Scope, content, and principles of logistic management activities including planning, surveying, and determining the needs and demand for property, land, construction materials, equipment and durable office materials; methods for acquiring logistics, pricing, distribution, inventory control, listing, repairing, maintenance, and disposal; organization of logistic offices; work management and evaluation including site arrangement and standard utilization of space and planning; office management planning, and work improvements such as documentation filing, quality control, office administration and office automation.
|