|
|
ความสัมพันธ์ระหว่างการส่งเสริม การผลิตและการตลาดทางการเกษตร สภาพการส่งเสริมการผลิตและการตลาดสินค้าเกษตรที่สำคัญ การวิเคราะห์สภาพของชุมชนและครัวเรือนเพื่อวางแผนในการส่งเสริมการผลิตและการตลาดเกษตร การบันทึกบัญชีฟาร์ม การส่งเสริมและการจัดการกระบวนการผลิตและการตลาดสินค้าเกษตร บทบาทของสถาบันเกษตรกร หน่วยงานพัฒนาและธุรกิจเอกชนในการส่งเสริมการผลิตและการตลาดเกษตร และกรณีศึกษา
Relationship of extension, production and marketing in agriculture, situations of extension in production and marketing of important agricultural commodities, analysis of community and household for extension planning in agricultural production and marketing, farm record keeping, extension and management of agricultural production process and marketing, roles of farmers’ institutions, development agencies and private businesses on extension activities in agriculrural production and marketing and case studies.
|