ทฤษฎีทางการบริหารทั่วไปและทางการบริหารการศึกษา มุมมองร่วมสมัยของทฤษฎีทางการบริหารจากทรรศนะด้านจิตวิทยา สังคมวิทยา วัฒนธรรม และภูมิปัญญาท้องถิ่น ที่นำมาประยุกต์หรือบูรณาการใช้ในโรงเรียนหรือสถานศึกษาอื่นๆ มิติด้านคุณธรรมและจริยธรรมทางวิชาการและวิชาชีพ การวิเคราะห์และการสังเคราะห์ข้อเสนอเชิงทฤษฎีที่เหมาะสมในการบริหารการศึกษา
General and educational administration theories. Contemporary viewpoints in administration theories from psychology, sociology, cultural view, and local wisdom applied or integrated to school or other educational institutes. Dimensions of academic and professional merit and ethics. Analysis and synthesis for appropriate theoretical proposal in educational administration.
|