|
|
ประวัติความเป็นมาและแนวคิดจากผลงานทางการวิจัยด้านการจัดชั้นเรียน ฐานคิดทางจิตวิทยาและสภาพทางสังคมที่เกี่ยวข้องกับการจัดชั้นเรียน องค์ประกอบของห้องเรียนในบริบทต่างๆ สภาพทางกายภาพ สภาพหน่วยจำลองของสังคม สภาพด้านการจัดการเรียนรู้วัฒนธรรมในห้องเรียน ความสัมพันธ์ระหว่างสมาชิกกลุ่มต่าง ๆ ในชั้นเรียน การจัดการด้านวินัยของผู้เรียน การพัฒนาห้องเรียนเพื่อส่งเสริมการเรียนรู้และพัฒนาการของผู้เรียน
History and ideas of classroom management based on research findings, psychological foundation and social condition connecting with classroom management, classroom factors in various contexts, physical conditions, hypothetical social unit, managing classroom cultural learning activities, relations among members of classroom groups, student disciplining, improving classroom environment for the purpose of encouraging learning and student growth.
|