การทักทาย การกล่าวคำอำลา การแนะนำตนเองและผู้อื่น การแสดงความคิดเห็น การแสดงความสนใจ การขอร้อง การให้ความช่วยเหลือ การขอความช่วยเหลือ การกล่าวขอบคุณและขอโทษ การพูดทางโทรศัพท์ การรับและฝากข้อความ การนัดหมาย การขอและให้ข้อมูลเกี่ยวกับการเดินทาง การขอและให้ข้อมูลเกี่ยวกับองค์กรการสนทนากับแขกขององค์กรเกี่ยวกับที่พักและอาหาร ประเทศ และเมืองเศรษฐกิจและสถานการณ์ปัจจุบัน งานอดิเรก และการนำชมสถานที่ทำงาน
Greetings, saying farewells, introducing self and others, expressing opinions, showing interest, offering help, requesting, saying thands, apologizing, telephoning, taking and leaving messages, making arrangements, asking for and suppliying travel-related informatin, asking for and supplying information about organizations, conversing with visitors on the following topics-hotels and food, country and city, economy and current affairs, hobbies, and showing a visitor around a workplace.