ที่มาและกระบวนการเกิดความต้องการของผู้บริโภคในการซื้อสินค้าและบริการ อิทธิพลของสื่อและวิธีการสื่อสารต่อความคาดหวังของผู้บริโภค ปัจจัยที่สัมพันธ์ต่อการเลือกซื้อ วิธีการตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคภายใต้วัฒนธรรมที่แตกต่างกัน การสร้างแรงจูงใจให้แก่ผู้ปฏิบัติงานที่ทำการผลิตและให้บริการ จริยธรรมการส่งเสริมการขาย การตอบสนองความต้องการ และวิธีการสร้างความพึงพอใจแก่ผู้บริโภค กรณีศึกษาการวางแผนการผลิต/ให้บริการ โดยใช้กลยุทธการตลาดและความต้องการของผู้บริโภค
Forming and processing of consumer needs/ wants for buying. Effect of media and communication on consumer’s expectation. Factors related to buying and consumers’ responses to need/want according to culture differences. How to motivate people to work. Ethical considerations for selling and sale promotion. How to serve consumer needs and preferences. Case studies : product and service planning based on marketing and consumer satisfaction strategies.
|