|
|
ลักษณะเฉพาะของธุรกิจยา ลักษณะเฉพาะของยาในด้านการตลาด เศรษฐศาสตร์ของอุตสาหกรรมยา ราคายาและสิทธิบัตรยาที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจข้ามชาติและการค้าเสรี ผลกระทบจากการส่งเสริมการขายยาต่อทัศนคติ ความรู้ และพฤติกรรมของผู้มีส่วนได้เสีย วิธีการของธุรกิจยา ผู้แทนยา กลยุทธ์ของธุรกิจยา การแทรกแซงเพื่อต้านการสนับสนุนยา
Characteristics of pharmaceutical business, characteristics of drugs in marketing, political economy of drug industry, drug prices and patents as related to multinational and free holders, impacts of pharmaceutical promotion on attitude, knowledge, and behavior of stake holders, pharmaceutical business approaches, pharmaceutical representatives, pharmaceutical business strategies, interventions to counter drug promotion.
|