แนวคิดช่องทางการตลาด สมาชิกใหม่ในช่องทางการตลาด สภาพแวดล้อมช่องทางการตลาด กระบวนพฤติกรรมภายในช่องทางการตลาด การวางแผนและพัฒนาช่องทางการตลาด การบริการลูกค้ารายใหญ่ การจัดการด้านผลิตภัณฑ์และราคาในช่องทางการตลาด การส่งเสริมการตลาดในช่องทางการตลาด โลจิสติกส์กับการจัดการช่องทางการตลาด ช่องทางตลาดอิเล็กทรอนิกส์ การขายตรง ช่องทางการตลาดสำหรับสินค้าบริการ ช่องทางระหว่างประเทศ
Marketing channel concepts, the channels participants, behavioral processes in marketing channels, designing and develop the marketing channel , key account management, product, pricing issues in channel management, promoting througe the marketing channel, logistics and channel management, electronic marketing channels, direct selling, marketing channel for service, international channels.