|
|
หลักและกระบวนการเสนอขายสินค้า กระบวนการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค หลักจิตวิทยาเพื่อจูงใจการซื้อ ทฤษฎีการขาย เทคนิคและวิธีการเข้าถึงตลาดเป้าหมาย การวางแผนการขาย คุณสมบัติของพนักงานขาย การแสวงหาลูกค้า การเตรียมตัวก่อนเข้าพบ การเข้าพบลูกค้า การเสนอขายสินค้าและการเจรจาต่อรอง การสาธิตสินค้า การเผชิญข้อโต้แย้ง การปิดการขาย การประเมินผลการขายและการแก้ปัญหาการขาย เทคนิคการเสนอขาย การเสนอผลประโยชน์ การเสนอขายที่สมบูรณ์แบบ การเสนอขายให้กับบุคคล การเสนอขายให้แก่องค์การธุรกิจ สถาบันและหน่วยงานราชการ
Principles and processes of goods presentation, consumer’s buying decision processes, psychological principles for buying persuasion, sales theories, techniques and approaches to target markets, qualifications of salesman, customer search, pre-meeting preparations, meeting customer, goods presentation and bargain negotiations , goods demonstration, confronting conflicts, closing sales, sales evaluation and sales problem solving , sales offering techniques, benefit offering , complete sales offers, offering sales to individuals and organizations of business, institutional or governmental nature.
|