ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
understanding of states of matter |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
5 กรกฎาคม 2556 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
2013 International Conference of East-Asian Association for Science Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Hong Kong Institute of Education,Hong Kong |
สถานที่จัดประชุม |
Hong Kong Institute of Education,Hong Kong |
จังหวัด/รัฐ |
Hong Kong |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
4 กรกฎาคม 2556 |
ถึง |
6 กรกฎาคม 2556 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2556 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
129-134 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Abstract: Analogy has been accepted as a tool to familiarize students with an abstract concept and the evaluation of students’ understanding on this concept during instruction is very important for teachers. The present study aimed to investigate the use of analogy combined with formative assessment on Thai primary grade 6 students’ understanding and conceptual change of states of matter. The analogy used in this study was “foam movement in a box” and the exit card, a formative assessment technique, was used to evaluate students’ conceptual understanding. The Substances in Daily Life Test (SDLT) was administered to the 16 students as the pre and post-tests and the differences between the pre- and post-test were compared by using Wilcoxon signed ranks test. Results showed that the post-test scores were significantly higher than the pre-test scores. A protocol analysis was also used to find patterns of conceptual change. The pattern of conceptual change was wholesale changes. This study highlights the benefits of using analogy combined with formative assessment to foster students’ understanding of states of matter. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|