ชื่อบทความ |
An Investigation of International Tourists from Big Emerging Markets (BEMs) of Different Age Groups using Information Sources for Making a Decision to Visit Thailand |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
24 สิงหาคม 2557 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
The Macrotheme Review |
มาตรฐานของวารสาร |
OTHER (CTFC) |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
The Macrotheme Review |
ISBN/ISSN |
1848-4735 |
ปีที่ |
4 |
ฉบับที่ |
1 |
เดือน |
December |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2558 |
หน้า |
105-117 |
บทคัดย่อ |
ABSTRACT: The aim of this study is to investigate the relationships between the age groups of international tourists from Big Emerging Markets (BEMs) and the information sources that they used for making a decision and choosing a destination. The samples used in this study were drawn from three countries belonging to BEMs including China, India and South Korea and top ten countries where their citizens come to visit Thailand most during last five years (2009 – 2013). The data were collected by questionnaire distribution at two airports in Bangkok, Thailand: Suvarnabhumi Airport and Don Muang Airport and via individual interview. The data analysis was carried out by the means of descriptive statistics and inferential Statistics.
This study explores information sources used by the tourists in different countries and different age groups. It helps tourism industry practitioners in Thailand have a proper comprehension on segmentation of international tourists by age groups and understand the ways they use the information sources for planning their trips. Finally, the marketers or businesses can directly develop their marketing strategies through marketing communication from the information which the potential consumers use for making a decision.
|
คำสำคัญ |
Keywords: information sources, age groups, China, India and South Korea. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
2
|
|