ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Enhance Critical Thinking Skill Of Students By Using Problem-Based Learning( PBL) ; Killing Caroline Byrne Senario |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
16 มีนาคม 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
ICIE2015 The 2nd International Conference on Innovation in Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Institute for Innovative Learning, Mahidol University |
สถานที่จัดประชุม |
Mahidol University, Thailand |
จังหวัด/รัฐ |
Bangkok |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
16 มีนาคม 2558 |
ถึง |
18 มีนาคม 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
121 |
Editors/edition/publisher |
Patinya SORNKLA and Jiradawan HUNTULA |
บทคัดย่อ |
This paper described a study that utilised Problem-Based Learning (PBL) to help
and improve students’ critical thinking skill in Projectile motion. The target group was 22
students in grade 10 from a class in Surin, Thailand. Lesson plans were designed by using a
PBL model (Walsh, 2005).There were 5 lesson plans on Projectile motion in four weeks
following the seven steps of PBL: 1) identify the problem, 2) explore pre-existing
knowledge, 3) generate a hypotheses and possible mechanisms, 4) identify learning issues,
5) self-study, 6) re-evaluation and application of new knowledge to problem, 7) assessment
and reflection on learning. The scenario of Killing Caroline Byrne, the true story in
Australia, was used as a situation for students to think and solve using the Projectile motion
concept. A critical thinking skill test was developed consisted of 2 items as used as a
pre-test and post-test to assess students’ critical thinking. Students’ critical thinking skills
were analyzed based on the rubric score created by researcher.
Findings indicate that students had developed all six critical thinking skills (ordered from
the best to the worst) explore data, analyze data, identify the problem, generate hypothesis,
make a conclusion, and evaluation a conclusion. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|