2012 ©
             Publication
Journal Publication
Research Title Participatory Planning in the Inclusive City: Place-based Innovation:Case study Children in Khon Kaen Municipal การสร้างนวัตกรรมการพัฒนาเมืองแบบมีส่วนร่วม กรณีศึกษา กลุ่มนักศึกษาและเยาวชนในเขตเทศบาลนครขอนแก่น 
Date of Distribution 24 December 2015 
Conference
     Title of the Conference การประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติ การพัฒนาชุมชนที่ยั่งยืน มหาวิทยาลัยขอนแก่น ครั้งที่ 5 ประจำปี 2558 
     Organiser ฝ่ายวิจัยและการถ่ายทอดเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     Conference Place โรงแรมเซ็นทารา แอนด์ คอนเวนชั่นเซนเตอร์ 
     Province/State จังหวัดขอนแก่น 
     Conference Date 24 December 2015 
     To 25 December 2015 
Proceeding Paper
     Volume 2558 
     Issue
     Page 13 
     Editors/edition/publisher
     Abstract This study aimed to search for urban development innovation by participatory planning approach and to test the use of a variety of tools in a participatory action research process. The Participatory Action Research (PAR) was applied in this study as urban community study by mixed tools in order to engage the stakeholders to take part in the natural focus group study processes (Group Discussion) and take involvement in focus group discussion, which is a process used to collect information from the discussion of stakeholders, in order to stimulate creative thinking or practices differentiating from those existing practices. Each group is made up of facilitators to enable the process and write down those creative thoughts. The study discovered that the Participatory Learning is simple, easy and fun thinking method, as well as the ability of the facilitators of the process and the time condition setting for fast and precise time for group activities are the major factors that lead to the creative thinking. The process can generate a total of 10 innovative and can also be defined as a pilot project and as further urban development innovation in the future. 
Author
575200015-0 Mr. WATCHARIT SRIAKSORN [Main Author]
Architecture Master's Degree

Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Level of Conference นานาชาติ 
Type of Proceeding Abstract 
Type of Presentation Poster 
Part of thesis true 
Presentation awarding false 
Attach file
Citation 0