ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE INFLUENCE OF BRAND PERSONALITY ON INTENTION TO USE HOSPITAL SERVICES AND BRAND FAMILIARITY AS A SOURCE OF BRAND PERSONALITY |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
20 ธันวาคม 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
Business and Social Science Research Conference: Paris 2015 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Macrojournals |
สถานที่จัดประชุม |
ESPACE VOCATION PARIS HAUSSMAN SAINT-LAZARE 92, rue Saint-Lazare 75009 |
จังหวัด/รัฐ |
Paris, France |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
20 ธันวาคม 2558 |
ถึง |
21 ธันวาคม 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
Business and Social Science Research Conference: Paris 2015proceeding |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
14 |
Editors/edition/publisher |
Dr. Damir Tokic, |
บทคัดย่อ |
Five dimensions of brand personality: sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness
(Aaker 1997) can be beneficial in creating identity to hospitals and helping service users differentiate a
hospital brand from others. An attempt to create such identity is made in order to build intention to use
hospital services among patients or service users. Similarly, brand familiarity is a key factor that needs to
be built and developed among service users. Therefore, this research aims to study the influence of five
dimensions of brand personality (Aaker 1997) on intention to use services as well as to examine brand
familiarity as a source of brand personality development. By conducting a survey with 400 research
participants in Thailand, this research has found that excitement is the only dimension which affects
intention to use services. As for brand familiarity, its relationship with four dimensions of brand
personality: sincerity, excitement, competence, and sophistication are identified. These results can serve
as guidelines in designing marketing strategies so as to gain a competitive edge in health-care industry. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
2
|
|