ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE INFLUENCE OF BRAND PERSONALITY ON PURCHASE INTENTION AND TRUST: A CASE STUDY OF BOOTS STORE |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
20 ธันวาคม 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
Business and Social Science Research Conference: Paris 2015 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Macrotheme |
สถานที่จัดประชุม |
ESPACE VOCATION PARIS HAUSSMAN SAINT-LAZARE 92, rue Saint-Lazare 75009 |
จังหวัด/รัฐ |
Paris |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
20 ธันวาคม 2558 |
ถึง |
21 ธันวาคม 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2012 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
57-65 |
Editors/edition/publisher |
Dr. Damir Tokic |
บทคัดย่อ |
Brand personality is a tool which creates identity to a store and helps consumers distinguish one store from another, while purchase intention and consumer trust in a store can lead to buying behavior in that store. Therefore, this research aims to investigate the influence of brand personality on purchase intention and consumer trust by administering a questionnaire with a sample of 388 research participants in Thailand. Results reveal that three (out of five) dimensions: sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness of brand personality have an effect on purchase intention and consumer trust. That is, both sincerity and sophistication affect purchase intention. However, sophistication has a greater impact on purchase intention than sincerity does. In addition, competence alone affects consumer trust. Such results provide useful information for marketers to draw competitive strategies for specialty store sector. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
2
|
|