| ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE INFLUENCE OF BRAND PERSONALITY ON PURCHASE INTENTION AND TRUST: A CASE STUDY OF BOOTS STORE |
| วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
20 ธันวาคม 2558 |
| การประชุม |
| ชื่อการประชุม |
Business and Social Science Research Conference: Paris 2015 |
| หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Macrotheme |
| สถานที่จัดประชุม |
ESPACE VOCATION PARIS HAUSSMAN SAINT-LAZARE 92, rue Saint-Lazare 75009 |
| จังหวัด/รัฐ |
Paris |
| ช่วงวันที่จัดประชุม |
20 ธันวาคม 2558 |
| ถึง |
21 ธันวาคม 2558 |
| Proceeding Paper |
| Volume (ปีที่) |
2012 |
| Issue (เล่มที่) |
- |
| หน้าที่พิมพ์ |
57-65 |
| Editors/edition/publisher |
Dr. Damir Tokic |
| บทคัดย่อ |
Brand personality is a tool which creates identity to a store and helps consumers distinguish one store from another, while purchase intention and consumer trust in a store can lead to buying behavior in that store. Therefore, this research aims to investigate the influence of brand personality on purchase intention and consumer trust by administering a questionnaire with a sample of 388 research participants in Thailand. Results reveal that three (out of five) dimensions: sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness of brand personality have an effect on purchase intention and consumer trust. That is, both sincerity and sophistication affect purchase intention. However, sophistication has a greater impact on purchase intention than sincerity does. In addition, competence alone affects consumer trust. Such results provide useful information for marketers to draw competitive strategies for specialty store sector. |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
| รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
2
|
|
|