ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Factors Influencing First Year Students’ Perceptions of the Right to Medical Care Through Direct Marketing Communication Channels: A case of Khon Kaen University. |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
30 ตุลาคม 2559 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Conference on Economics, Management and Social Study (ICEMSS) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
International Society for Engineering Research and Development |
สถานที่จัดประชุม |
Hotel Allegra |
จังหวัด/รัฐ |
Zurich, Switzerland |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
30 ตุลาคม 2559 |
ถึง |
31 ตุลาคม 2559 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2016 |
Issue (เล่มที่) |
53 |
หน้าที่พิมพ์ |
6-10 |
Editors/edition/publisher |
IRAJ |
บทคัดย่อ |
This study aims to study factors influencing first-year students’ perception of the right to medical care and direct marketing communication channels. A questionnaire survey was conducted with 400 first-year students of two faculties: Faculty of Science Program in Health Science and Technology, and Faculty of Humanities and Social Sciences at Khon Kaen University in northeastern Thailand. The data were analyzed with descriptive and inferential statistics, namely Pearson Chi-Square correlation test, and Independent- Samples T Test. Results reveal that gender and faculty are among factors influencing first-year students’ perceptions of the right to medical care through direct marketing communication channels. Therefore, these results serve as useful information to organizations responsible for public health in utilizing direct marketing channels for public relations. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
2
|
|