2012 ©
             Publication
Journal Publication
Title of Article บุคลิกภาพตราสินค้า (Brand Personality) 
Date of Acceptance 14 November 2016 
Journal
     Title of Journal วารสารนักบริหาร (Executive Journal)  
     Standard TCI 
     Institute of Journal Bangkok University 
     ISBN/ISSN 0125-4960 
     Volume 36 
     Issue
     Month กรกฎาคม – ธันวาคม
     Year of Publication 2016 
     Page 89-101 
     Abstract บุคลิกภาพตราสินค้าเป็นแนวคิดที่ทำให้ตราสินค้ามีบุคลิกภาพดังเช่นผู้บริโภคได้ ผู้บริโภคอาจเชื่อมโยงอารมณ์ ความรู้สึก และตัวตน กับบุคลิกภาพตราสินค้าซึ่งส่งผลให้เกิดความต้องการบริโภคสินค้า บทความนี้เสนอการทบทวนวรรณกรรม เกี่ยวกับการวัดบุคลิกภาพตราสินค้า โดยนำเสนอ 2 ประเด็น คือ ความเป็นมาของแนวคิดบุคลิกภาพตราสินค้า และแนวคิดการ วัดบุคลิกภาพตราสินค้า ผลจากการทบทวนวรรณกรรมแสดงให้เห็นว่า บุคลิกภาพตราสินค้าเป็นแนวคิดที่มีความสำคัญต่อการ สร้างตราสินค้า ทั้งนี้ ผู้บริโภคจะเชื่อมโยงตัวตนกับบุคลิกภาพตราสินค้าซึ่งทำให้ธุรกิจอาจใช้บุคลิกภาพตราสินค้าเป็นเกณฑ์ ในการแบง่ กลุม่ ผูบ้ ริโภค เพื่อนำเสนอสินคา้ ใหต้ รงตามความมุง่ หวัง ดังนั้น แนวคิดบุคลิกภาพตราสินคา้ จึงนา่ สนใจตอ่ การนำไปใช้ เพื่อเพิ่มความสามารถในการแข่งขันให้กับธุรกิจ Abstract Brand personality is a concept to personalize a brand. Certain customers may connect their emotion, feeling and characters to a brand personality, thereby increasing consumption demand. This article reviews the recent literature associated with evaluating brand personality. The results are presented in two aspects: background of brand personality, and brand personality evaluation. The findings suggest that the brand personality is of an important role in creating a brand. It is likely that the customers may connect themselves to a product presented with a brand personality; thus, a business may use the created brand personality to categorize its customers to respond to customers’ need. Therefore, the concept of brand personality may be interestingly used to increase business competition. 
     Keyword Brand, Brand Personality, Brand Personality Scale, Consumption of Sign 
Author
557210009-1 ACTING.CAPT. SARUN AMATYAKUL [Main Author]
Business Administration and Accountancy Doctoral Degree

Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว 
Level of Publication ชาติ 
citation true 
Part of thesis false 
Attach file
Citation 6