ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
A Study of Social Norms and Motorcycle Helmet Use Intentions among
Student Riders in University: A comparison of the Theory of Reasoned
Action and the Theory of Planned Behavior |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
19 กันยายน 2560 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 12th International Conference of Eastern Asia Society for Transportation Studies |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Eastern Asia Society for Transportation Studies |
สถานที่จัดประชุม |
Sheraton Saigon Hotel |
จังหวัด/รัฐ |
Ho Chi Minh City, Vietnam |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
18 กันยายน 2560 |
ถึง |
21 กันยายน 2560 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
11 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
1-14 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The first aim of the present study was to explain knowledge and beliefs of students
who are motorcycle riders and to explain the variables affecting motorcycle helmet use
intentions by using The Structural Equation Model (SEM). The third aim of the present study
was to study the psychological factors influencing the helmet use intentions of Khon Kaen
University students in Thailand, using the Theory of Reasoned Action (TRA) and the Theory
of Planned Behavior (TPB) Traffic psychology modules including Attitude (ATT), Injunctive
norm (ISN), Descriptive norm (DSN), Capacity (CPBC) and Autonomy (APBC) which were
used to determine motorcycle helmet use intentions. The SEM was used to examine and
explain helmet use intentions. The results indicated that the TRA and TPB could explain 25%
and 38% of the variance of intentions. The outcome of this study is useful for responsible
agencies to determine the required traffic safety strategies in order to reduce the injury
severity of motorcycle riders within the university |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|