ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
City Brand Personality: The Application of Brand Personality Concept in the City Contexta |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
8 กรกฎาคม 2559 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
SIBR-RDINRRU 2016 CONFERENCE ON INTERDISCIPLINARY BUSINESS & ECONOMICS RESEARCH |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Society of Interdisciplinary Business Research (SIBR) |
สถานที่จัดประชุม |
Osaka, Japan |
จังหวัด/รัฐ |
Osaka, Japan |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
7 กรกฎาคม 2559 |
ถึง |
8 กรกฎาคม 2559 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
5 |
Issue (เล่มที่) |
3 |
หน้าที่พิมพ์ |
1-13 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The concept of brand personality proposed by Aaker (1997) consists of five
dimensions: sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness. This
concept was drawn from the development of products in general so as to describe
personality of brands, and has been widely applied to research on a range of products
available in the market. However, relatively few studies have utilized this concept in
the context of an area, a country or a city. The present study thus aims to investigate
how the brand personality concept can be applied in the city context. In so doing, this
research has employed a quantitative method with a factor analysis in order to identify
personality traits and dimensions of a city in relation to the brand personality concept.
Results reveal that city brand personality is comprised of 37 traits in five dimensions
whereas brand personality consists of 42 traits in five dimensions. Therefore, this
study has exhibited a significant finding that the brand personality concept can
explain a city as a product, which serves as a useful guideline for further developing a
scale of city personality. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
3
|
|