2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ City Brand Personality: The Application of Brand Personality Concept in the City Contexta 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 8 กรกฎาคม 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม SIBR-RDINRRU 2016 CONFERENCE ON INTERDISCIPLINARY BUSINESS & ECONOMICS RESEARCH 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Society of Interdisciplinary Business Research (SIBR) 
     สถานที่จัดประชุม Osaka, Japan 
     จังหวัด/รัฐ Osaka, Japan 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 7 กรกฎาคม 2559 
     ถึง 8 กรกฎาคม 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 1-13 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The concept of brand personality proposed by Aaker (1997) consists of five dimensions: sincerity, excitement, competence, sophistication, and ruggedness. This concept was drawn from the development of products in general so as to describe personality of brands, and has been widely applied to research on a range of products available in the market. However, relatively few studies have utilized this concept in the context of an area, a country or a city. The present study thus aims to investigate how the brand personality concept can be applied in the city context. In so doing, this research has employed a quantitative method with a factor analysis in order to identify personality traits and dimensions of a city in relation to the brand personality concept. Results reveal that city brand personality is comprised of 37 traits in five dimensions whereas brand personality consists of 42 traits in five dimensions. Therefore, this study has exhibited a significant finding that the brand personality concept can explain a city as a product, which serves as a useful guideline for further developing a scale of city personality. 
ผู้เขียน
557210009-1 ว่าที่ ร.อ. ศรัณย์ อมาตยกุล [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 3