ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
VISUAL REASONING OF GRADE 7 STUDENTS IN MATHEMATICS CLASSROOM USING OPEN APPROACH |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
20 มกราคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 1st International Conference on Sustainable Education Development (ICSED2018): Building Professional Learning Community to Shift Quality of Education Sustainably |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Ubon Ratchathani Rajabhat University |
สถานที่จัดประชุม |
Nevada Convention Hotel |
จังหวัด/รัฐ |
Ubon Ratchathani |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
20 มกราคม 2561 |
ถึง |
21 มกราคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
1 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
180-186 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Visual reasoning has always been an important part of mathematicians’ ways of thinking. We could not even imagine introducing many mathematical concepts without illustrating them by pictures, drawings, graphs, etc. Individuals may use more than one reasoning approach in problem-solving situations. In mathematics classroom using the Open Approach, students can write multiple answers. The correct answer does not depend on the content, but depends on the students' reasons that explain their answer. (Inprasitha, 2014). This study was qualitative research which focused on analysis of protocol. The aim of the study was to explore visual reasoning of grade 7 students in mathematics classroom using Open Approach. The target group was grade 7 students of the Demonstration School of Khon Kaen University (Education), Khon Kaen, Thailand. There are six lesson plans were collected as the data. Analyze data using empirical data, consisting of protocols derived from the transcription of audio and video recordings in classrooms, photographs, field notes and student writings. The data was analyzed by adjusting the framework of Inprasitha (2011), and Natsheh and Karsenty (2014). The results of this study revealed that visual reasoning in mathematics classroom using Open Approach, included following: 1) Visual displays: students can interpret the problem situation and then draw more pictures into the given image to solve the problem. 2) Visual actions: students can perform upon a visual display. They make measurements using a ruler or a roundabout, and add an auxiliary construction to simplify the problem. 3) Visual purposes: students can explain and discuss within groups and in classroom about how to solve problems that the visual actions perform upon the visual displays, and then they try to modify the words to write in the worksheet. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|