|
ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
|
ชื่อบทความ |
The determinants of motorcyclists helmet use: Urban arterial road in
Khon Kaen City, Thailand |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
28 กันยายน 2561 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Journal of Safety Research |
มาตรฐานของวารสาร |
ISI |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Elsevier Ltd. |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
|
ฉบับที่ |
ุึ67 |
เดือน |
Sept. |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2561 |
หน้า |
93-97 |
บทคัดย่อ |
Introduction:Currently, Thailand incurs the highest death toll of motorcyclists in the world. The aim of this studywas to explore the factors influencing helmet use of motorcyclists in Khon Kaen City, Thailand by using the Lo-gistic regression analysis.Method:The samples, consisting of 27,977 riders and 6,947 riding passengers, were col-lected by CCTV installed at several signalized intersections along urban arterial roads.Results:The observationresults reveal that only 67% of motorcyclists wore the helmets. The analysis results reveal that the helmet use of mo-torcyclists was significantly associated with the riding status, numberof passengers, apparent age, motorcycle class,time of day, the presence of police booths at intersections and, especially, red light running behavior. The riderstended to wear helmets at 2.7 times higher rates than passengers. Adult motorcyclists tended to wear the helmetsat 2.8 times higher rates than children. The motorcyclists riding the motorcycles over 125 cc tended to wear the hel-mets 1.9 times higher than those riding motorcycles under 125 cc. The motorcyclists riding in the morning and theafternoon tended to wear the helmets 5.0 and 3.8 times higher than in the evening. The motorcyclists ridingthrough intersections with police booths tended to wear the helmets 2.2 times higher than those riding throughintersection without police booths. However, the red light running riders intend to wear the helmets 0.6 timesless than the legal riders.Conclusions:The outcome of this study could determine the factors influencingmotorcyclist's helmet use.Practical Implications:It will be useful for a development of 100% helmet use program de-signed to lessen the fatality of motorcyclists along the urban arterial roads. |
คำสำคัญ |
Helmet Motorcyclist Logistic regression Urban arterial road |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|
|
|
|
|
|