2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ English Vocabulary Size of Grade 10 Students in Khon Kaen Small-Sized Schools 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 5 เมษายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 13th International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation (ICLEHI) 2019 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม icsai 
     สถานที่จัดประชุม ANA Crowne Plaza  
     จังหวัด/รัฐ Osaka, Japan 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 5 เมษายน 2562 
     ถึง 6 เมษายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 200-211 
     Editors/edition/publisher Infobase Creation Sdn Bhd 
     บทคัดย่อ Vocabulary knowledge is considered one essential component of learning English. Although students are expected to know a certain number of words as stated in the Basic Education Core Curriculum B.E. 2551 (A.D. 2008), there is no study of English vocabulary size of Thai students. This study, therefore, explored the actual size of English vocabulary of Grade 10 students in small-sized schools in Khon Kaen. The objectives were (1) to identify vocabulary from English course texts of Grade 10 and (2) to measure the actual size of English vocabulary of Grade 10 students in small-sized schools in Khon Kaen. Instruments used to collect data included Vocabulary Size Test for Grade 10 Thai Students and interview questions. The tests were administered with 380 Grade 10 students from 19 small-sized schools in Khon Kaen. Six case students were interviewed for indebt data. The findings were (1) a list of Grade 10 vocabulary consists of 2,800 words to achieve the vocabulary expectation of Grade 10 (2,600-2,750 words), (2) the vocabulary size of the students was 849 words (31.74 percent of Grade 10 vocabulary expectation) and (3) all the six case students expressed that vocabulary knowledge did affect their English proficiency skills. Implications from the present study can be made for use in pedagogy and research.  
ผู้เขียน
585080010-7 น.ส. มนสินี น้ำจันทร์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0