ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Behavior and physical activity level among secondary school students aged 14 – 15 years in Cambodia |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
27 มิถุนายน 2562 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Conference on Sports and Exercise Science 2019 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
College of Sports Science and Technology, Mahidol University |
สถานที่จัดประชุม |
Arnoma Grand Hotel Bangkok |
จังหวัด/รัฐ |
Bangkok, Thailand |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
26 มิถุนายน 2562 |
ถึง |
28 มิถุนายน 2562 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2019 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
142-147 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Introduction: Exercise behavior can prevent many kinds of diseases such as heart disease, diabetes, allergies, stress. Purpose: this descriptive study was to investigate the physical activity levels among secondary school students aged 14 - 15 years in Cambodia.
Methods: A public 168 secondary-school students (84 boys, 84 girls) aged 14 – 15 years who
living and studying in Cambodia was given their physical activity data by using the Survey of
Physical Activity in Thai Children and Youth 2015 (PARC), for the age 14 – 17-year-old group.
The data was analyzed by descriptive statistics (means, standard deviation and percentage) and
physical activity levels between genders were compared by independent sample t-test. Results:
The participants spent time in moderate physical activity (MPA) 100.78±88.31 minutes in
weekday and 103.71±118.99 minutes in the weekend, while they engaged in sedentary
behavior for 149.11±138.08 minutes in weekday and 123.51±113.03 minutes in a weekend
days. They usually had talking with friends (43.5%) in the morning before class. Boys had
average time spent in all levels of physical activity more than girls in both weekday and
weekend day. Discussion and Conclusion: The Cambodian secondary school students aged
14-15 years engaged in the recommended-physical activity less than 60-minutes per day. Boys were more active than girls. The health promotion should be implementing to this age group
with a specific gender. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|