2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Designing Framework of Constructivist Learning Environment Model to Enhance Information Processing and Reduce Cognitive Load for Students’ Primary Grade 5 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 5 ธันวาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม ICITL 2019 International Conference of Innovative Technologies and Learning  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม UiT The Arctic University of Norway & National Cheng-Kung University 
     สถานที่จัดประชุม UiT The Arctic University of Norway 
     จังหวัด/รัฐ Tromsø, Norway 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 ธันวาคม 2562 
     ถึง 5 ธันวาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 11937 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 268-277 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Information processing is the process which occurs in human thinking process. It concerns Information processing procedures and information retrieval from long-term memory. Research purpose was to synthesize designing framework of the constructivist learning environment model to enhance information processing and reduce cognitive load for students’ primary grade 5. Model research type was employed by document analysis to synthesize theoretical and designing frameworks. The qualitative data was collected and analyzed by summarizing, interpreting, and method of descriptive analysis. The target groups comprised 9 experts and 30 students each from Anubankhonkaen school, Demonstration of School Khon Kaen University, Elementary Division, and Modindaeng Demonstration School Khon Kaen University, Elementary Division. The data was collected by the following 1) principles and theories study 2) literature review 3) designing framework synthesizing based on information processing principle of Klausmeier (1985) and cognitive load reducing of Sweller (2011). The research results were found that its designing framework comprised 4 processes as 1) Activating cognitive structure and enhancing information processing along with reducing cognitive load 2) Supporting cognitive equilibrium and enhancing information processing along with reducing cognitive load 3) Enhancing knowledge construction and enhancing information processing along with reducing cognitive load and 4) Supporting and fostering knowledge construction. It as well consisted of 7 components as 1) Problem base 2) Vocabulary Bank 3) Brainstorming center 4) Information processing enhancing and cognitive load reducing center 5) Cognitive tool center 6) Scaffolding center and 7) Coaching center. 
ผู้เขียน
597050019-2 น.ส. กนกพร คำภิสาร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0