ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ PERFORMANCE OF MAKING SCIENTIFIC ARGUMENT |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
27 กันยายน 2562 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 12th International Conference on Educational Research |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
25 กันยายน 2562 |
ถึง |
27 กันยายน 2562 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
12 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
232-239 |
Editors/edition/publisher |
Niwat SRISAWASDI, Charuni SAMAT |
บทคัดย่อ |
The article is a part of master thesis of Middle school students’ epistemic beliefs and
learning of scientific argumentation in the northeastern region of Thailand. This part was aimed
to examine students’ performance of making argument in learning science. To enhance the
performance, the Argumentative Inquiry Model (AIM) is implemented in science class. A
one-group pretest–posttest design is carried out to examine the effect of implement AIM
treatment in a science class. Semi-structured interview was used to stimulate and collect an
individual students to making a scientific argument through Scientific Argument Test (SAT).
The students’ despondences were transcribed to the texts word by word, then coding and
classifying into eight level; No Argument , Partial Argument , Simple Argument , Complex
Argument , and Sound Argument .The descriptive analysis show means and standard deviations
of students’ argument performances scores before and after the treatment. To comparing results,
T-test was conducted to calculate the difference between pre- and post- test scores. The result
revealed that most participants have progressed on performance of making a scientific
arguments. Moreover, the different of mean scores between pre-test and post-test is statistical
significantly (p < 0.05). |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|