2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ PERFORMANCE OF MAKING SCIENTIFIC ARGUMENT 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 27 กันยายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 12th International Conference on Educational Research 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 25 กันยายน 2562 
     ถึง 27 กันยายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 12 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 232-239 
     Editors/edition/publisher Niwat SRISAWASDI, Charuni SAMAT 
     บทคัดย่อ The article is a part of master thesis of Middle school students’ epistemic beliefs and learning of scientific argumentation in the northeastern region of Thailand. This part was aimed to examine students’ performance of making argument in learning science. To enhance the performance, the Argumentative Inquiry Model (AIM) is implemented in science class. A one-group pretest–posttest design is carried out to examine the effect of implement AIM treatment in a science class. Semi-structured interview was used to stimulate and collect an individual students to making a scientific argument through Scientific Argument Test (SAT). The students’ despondences were transcribed to the texts word by word, then coding and classifying into eight level; No Argument , Partial Argument , Simple Argument , Complex Argument , and Sound Argument .The descriptive analysis show means and standard deviations of students’ argument performances scores before and after the treatment. To comparing results, T-test was conducted to calculate the difference between pre- and post- test scores. The result revealed that most participants have progressed on performance of making a scientific arguments. Moreover, the different of mean scores between pre-test and post-test is statistical significantly (p < 0.05). 
ผู้เขียน
595050018-0 นาย วิษนุกร นามมุงคุณ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0