|
ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
|
ชื่อบทความ |
STEM Education Teaching approach: Inquiry from the Context Based |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
30 กรกฎาคม 2561 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
๋Journal of Physics: Conference series (JPCS) |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
IOP publisher |
ISBN/ISSN |
doi: 10.1088/1742-6596/1340/1/012003 |
ปีที่ |
|
ฉบับที่ |
1340 |
เดือน |
October |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
หน้า |
012003-1 to 012003-18 |
บทคัดย่อ |
Abstract. This study aimed to develop theoretical framework for STEM teaching strategies in school setting. The paper clarified what the worldwide leaders and educators’ beliefs, focuses, and actions of STEM education; what the conceptions of STEM education should be provided for teachers; Suggested STEM education teaching in aspect of practicing knowledge in real world through STS approach, concept of technology and engineering reserved for STEM education; the implementation of Yuenyong (2006)’ s STS approach for enhancing students’ applying scientific and other knowledge for designing the solutions in real-world problems. Based on these literatures, this paper will propose the practical idea of STEM education teaching approach which integration key concepts among problem based, project based, inquiry, design, and a real world problem solving as STS. The paper, therefore, propose the theoretical framework of STEM education teaching approach as inquiry from the context based. The teaching approach consists of 7 stages. These include (1) Identification of social issues, (2) Identification of potential solution, (3) Need for knowledge, (4) Decision-making, (5) Development of prototype or product, (6) Test and evaluate the Solution, and (7) Socialization and completion decision stage. The paper discussed more details of each stage. |
คำสำคัญ |
STEM education, pedagogy, context based |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|
|
|
|
|
|