2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ STEM Education Teaching approach: Inquiry from the Context Based 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 30 กรกฎาคม 2561 
วารสาร
     ชื่อวารสาร ๋Journal of Physics: Conference series (JPCS) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร IOP publisher 
     ISBN/ISSN doi: 10.1088/1742-6596/1340/1/012003 
     ปีที่  
     ฉบับที่ 1340 
     เดือน October
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า 012003-1 to 012003-18 
     บทคัดย่อ Abstract. This study aimed to develop theoretical framework for STEM teaching strategies in school setting. The paper clarified what the worldwide leaders and educators’ beliefs, focuses, and actions of STEM education; what the conceptions of STEM education should be provided for teachers; Suggested STEM education teaching in aspect of practicing knowledge in real world through STS approach, concept of technology and engineering reserved for STEM education; the implementation of Yuenyong (2006)’ s STS approach for enhancing students’ applying scientific and other knowledge for designing the solutions in real-world problems. Based on these literatures, this paper will propose the practical idea of STEM education teaching approach which integration key concepts among problem based, project based, inquiry, design, and a real world problem solving as STS. The paper, therefore, propose the theoretical framework of STEM education teaching approach as inquiry from the context based. The teaching approach consists of 7 stages. These include (1) Identification of social issues, (2) Identification of potential solution, (3) Need for knowledge, (4) Decision-making, (5) Development of prototype or product, (6) Test and evaluate the Solution, and (7) Socialization and completion decision stage. The paper discussed more details of each stage. 
     คำสำคัญ STEM education, pedagogy, context based 
ผู้เขียน
577050034-4 น.ส. สุกัญญา สุตะพันธ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0