2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Difficulty of Science Communication for High School Thai Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 19 พฤศจิกายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The Singapore International Science Teachers’ Conference 2019 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม science teachers association of Singapore 
     สถานที่จัดประชุม the Suntec Singapore Convention & Exhibition Centre 
     จังหวัด/รัฐ Singapore  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 19 พฤศจิกายน 2562 
     ถึง 22 พฤศจิกายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Science communication (e.g. words, illustrations, data visualization) competency is a necessary component of scientific literacy for students. Science communication practice in Thailand is emphasized in the National Core Curriculum. Yet the Thai cultural context may impede students’ development of communication skills both in daily life and in a science classroom. This study aimed to investigate the difficulty of science communication in 10th grade students from an urban high school. An open-ended questionnaire was employed along with classroom observation and teacher interviews which were subjected to qualitatively analysis. Three classrooms were selected including their teachers (3) and 120 students for the study. Three major factors were found to explain difficulty with science communication: (1) Lack of understanding of the content to be communicated. (2) Lack of familiarity with scientific language and technical terms. And (3), inattention or lack of response from a receiver. This can be explained to be a consequence of both western science and critical oral engagement being foreign to Thai culture, which extends to the classroom and student-teacher discussion. Keywords: Science Communication, Culture and Science Learning, High School Science, Science Classroom Thailand  
ผู้เขียน
615050191-8 น.ส. กัญญาวีย์ หาปู่ทน [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Abstract 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ ไม่เป็น 
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา ไม่เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0

<
forum