2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Development of an assessment tool for mathematical reading, analytical thinking and mathematical writing 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 15 เมษายน 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร International Journal of Evaluation and Research in Education 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Institute of Academic Researchers (IAR Publication) 
     ISBN/ISSN 22528822 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน March
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The major objective of this research was to develop and validate the quality of an assessment tool for evaluating the mathematical reading, analytical thinking, and mathematical writing of fourth-grade students. There were 222 fourth grade students with diverse capabilities levels randomly selected from Thai primary schools as respondents. Multidimensional Random Coefficients Multinomial Logit Model was applied to validate the quality of the developed assessment tool. A construct modeling approach and design-based research methodology were adopted to develop the assessment tool encompassing four phases as follows: (i) solve the students’ mathematical problems to develop an assessment tool; (ii) develop the assessment tool; (iii) validate the quality of the developed assessment tool, and (iv) report the quality of the assessment tool. The results of this research indicated that the assessment tool consists of 19 questions in two dimension and the quality passed the determined Education and Psychological assessment criteria. The test of the Likelihood-Ratio showed that the multidimensional model is relevant to the data at the highest level. It can be concluded that each question is qualified to assess the students and relevant to the developed dimensional examination structure. 
     คำสำคัญ Analytical thinking, Assessment tool, Mathematical reading, Mathematical writing, Multidimensional model 
ผู้เขียน
615050095-4 น.ส. ณัฐธิดา เกษร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0