2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Designing Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to Enhance Information Processing  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 20 พฤศจิกายน 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร The Turkish Online Journal of Educational Technology  
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Association for Educational Communication and Technology  
     ISBN/ISSN ISSN 2146‐7242 
     ปีที่ 2017  
     ฉบับที่ Special Issue for INTE 2017  
     เดือน ตุลาคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2560 
     หน้า 747-752 
     บทคัดย่อ The purpose of this research was to synthesize designing framework of constructivist web-based learning environment model to enhance information processing. Document analysis and survey research were employed in this study. The procedures were as follows: 1. To examine and analyze the principles, theories and related researches, 2. To study instructional context 3. To synthesize the theoretical framework, and 4. To synthesize the designing framework. The results revealed that: 1) The theoretical framework consists of 5 crucial bases were as follows: (1) Psychological base, (2) Pedagogical base, (3) Technological base, (4) Context base, and (5) Neuroscience base 2) The designing framework consisted of 5 stages and 7 element as following: 1) Activating cognitive structure and promoting information processing 2) Supporting for adjusting of cognitive equilibrium 3) Supporting for enlarge cognitive structure, 4) fostering information processing, and 5) supporting and encouraging knowledge construction and 7 element as following: (1) Problem Base, (2) Learning Center (3) cognitive tool Center, (4) Social Collaboration Center, (5) Information Processing Center, (6) Scaffolding Center and (7) Coaching Center.  
     คำสำคัญ Web-based learning environment, Constructivist theory, Information Processing 
ผู้เขียน
597050019-2 น.ส. กนกพร คำภิสาร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0