2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Faculty-Librarian Collaborative Administration and Activities at Vietnamese Universities 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 24 พฤษภาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร IFLA JOURNAL 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Official Journal of the International Federation of Library Associations and Institutions 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 46 
     ฉบับที่
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This article reports on the administrative structure and collaborative activities of faculty and librarians within Vietnamese universities to evaluate their impact on teaching and research, as well as their collaborative benefits, advantages and disadvantages. The authors used a qualitative method to determine the current status of collaboration between faculty and librarians, and conducted 29 in-depth interviews with key participants at Vietnamese universities. The findings indicated that such collaboration was often based on the collaborators’ personal circumstances and that librarian liaison partnerships primarily related to the faculty’s profession, personality and attitudes at different units. Further, universities focused on collaborative activities to support teaching and research – designing syllabi, research support activities and collection development. The results of this study will be useful for stakeholders at universities in reviewing the effectiveness and limitations of collaborative relationships. 
     คำสำคัญ Faculty-librarian collaboration, Academic libraries, Library support services, Library collaboration activities, Library collaboration administration, Vietnamese universities 
ผู้เขียน
607080036-5 Miss NGUYEN THI LAN [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0