2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The strategy development of gastronomic tourism based on Tai-Dam's ethnic indigenous identities in Thailand 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 16 มีนาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Africa Journals 
     ISBN/ISSN 2223814X 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน March
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 1-14 
     บทคัดย่อ This study aimed to inter alia 1) Study the Tai-Dam's ethnic indigenous identities in Thailand 2) Analyze the potential of gastronomy tourism of Tai-Dam's ethnic indigenous identities in Thailand and 3) Propose a strategy development of gastronomy tourism based on Tai-Dam's ethnic indigenous identities in Thailand. The study found that 1) Tai-Dam's ethnic indigenous identities in Thailand consists of the rituals, Tai-Dam's food, weaving and dress, and house styles. 2) The potential of gastronomy tourism of Tai-Dam's ethnic indigenous identities in Thailand found that Tai-Dam ethnic groups should be developing attractiveness components due to the lack of tourism activities, souvenir products are also of a general nature and can also be easily replicated. Awareness needs to be created due to a lack of effective marketing promotion in tourism and also a lack of positive public relations. There are still a few channels for distributing food and souvenirs from the community. However there is a lack of elegant packaging and there is no logo indicating that the products are from Tai-Dam. The Tai-Dam community lacks knowledge and understanding in gastronomic tourism and general tourist attraction management, there is also a conflict of interest between the community leaders of the Tai-Dam Group. Some manufacturers are unable to explain product information effectively for tourists. The study proposes a strategy for the development of gastronomy tourism based on Tai-Dam's ethnic indigenous identities and it should consists incorporate a logo design, setting up a group of Tai-Dam gastronomy tourism stakeholders, additional unique souvenir creation that show the identity of Tai- Dam, market expansion and good public relations development. In addition, a Tai-Dam tourism photography project can be considered, building the Tai-Dam landmark and training of personnel in the Tai-Dam community on tourism skills. 
     คำสำคัญ Gastronomy tourism; Indigenous identities; Strategy development; Tai-Dam's ethnic; Thailand 
ผู้เขียน
577210001-9 น.ส. ณัฐกานต์ ตันมิ่ง [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 3