2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Psychosocial Barriers of High School Students in English Class: A Case Study in Pongok Island 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 19 ตุลาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Universal Journal of Educational Research 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Horizon Research Publishing Corporation 
     ISBN/ISSN 2332-3213 
     ปีที่
     ฉบับที่ 11 
     เดือน 11
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 5569-5575 
     บทคัดย่อ Teaching and learning process belongs to a kind of two-way communication. Some noises or barriers usually appear during its process in the classroom. Psychosocial barrier is one of four popular barriers in communication. Thus, the purpose of this research is to identify the psychosocial barriers faced by high school students in English class. This research employs mixed-method using embedded design which consists of both quantitative as primary data and qualitative as supportive data. The population of this research consists of high school students in a rural area, in which Kepulauan Pongok was chosen as the case study sample. The sample was taken from 2 grades of two different high schools in Kepulauan Pongok, Southern Bangka Regency. In total, it consists of 50 students. The finding indicates a significant number of psychosocial barriers experienced by students especially in both field of experiences and filtering. Meanwhile, psychological distance is not quite significant. In detail, about 14.9% of those participants strongly agreed and 17% agreed that they face psychosocial barriers during learning English. The most impactful psychosocial barriers were English learning experiences in the previous class. Teachers' teaching styles are the riskiest barriers that cause the negative impacts of students' psychosocial in English class. Meanwhile, 36.2% stated a blue statement or were in a neutral position. As the rest felt like nothing happens about psychosocial barriers in English class. It is hoped that teachers can conduct the similar research in any subject to know and solve the psychosocial problems of students in order to adapt to the proper teaching method and counseling 
     คำสำคัญ Psychosocial Barriers, Learning Process, Filtering, Field of Experiences 
ผู้เขียน
625050170-7 Mr. HAIYUDI [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ ไม่เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0