2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The students’ basic conceptions of buoyant force 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 19 สิงหาคม 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Journal of Physics: Conference Series 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Institute of Physics Publishing (IOP Publishing) 
     ISBN/ISSN 10.1088/1742-6596/1380/1/012139 
     ปีที่ 2019 
     ฉบับที่ 13080 
     เดือน December
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The conception of buoyant force is an advanced concept. If students need to solve the problem on the buoyant force, they have to understand basic concepts which are mass, volume, force, pressure, and density. For solving the problems about buoyant force, students need to make a decision and use many concepts to solve the problems. The difficulty of solving a problem about buoyant force is students cannot construct and link their own related knowledge to solve the problem. In this study, the purpose was to study students’ basic concept in buoyant force of grade 10 and grade 11 students. The target group consisted of 18 students in Phangwittayayhon school. Two-tier multiple choice was used as a conceptual test in this research consisting of eight items. All of students were taught about the buoyant force concepts before doing the conceptual test. The data were analyzed by descriptive statistic. The results showed that more than 80 percent of students have many alternative basic concepts which are related to buoyant force including mass, volume, depth, pressure, and density even they have already studied buoyant force since they were in grade 9. 
     คำสำคัญ Students' alternative concepts, advance concept, problem-solving  
ผู้เขียน
595050017-2 นาย วชิราวุธ วงศ์สุวรรณ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0