2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Challenges, Strategies and Solutions of Teaching Bahasa Indonesia in Covid-19 Crises: Case in Khon Kaen University 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 21 ธันวาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Indonesian Journal on Learning and Advanced Education (IJOLAE) 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (SINTA: Science & Technology Index (Ministry of Research, Technology and Higher Education of Republic of Indonesia)) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Universitas Muhammadiyah Surakarta (UMS) 
     ISBN/ISSN 2656-2804 
     ปีที่
     ฉบับที่
     เดือน 7
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า 142-152 
     บทคัดย่อ Bahasa Indonesia belongs to a foreign language for some countries, including Thais. The teaching and learning will be automatically different as the first language (L1), especially in this crises era due to COVID-19. The purpose of this study is to identify the challenges experienced in teaching and learning Bahasa Indonesforeignersreigner during covid-19 as well as to find out the strategies and solutions undertaken during online learning. The method in this research is descriptive qualitative e using case study approach in Bahasa Indonesia course in Khon Kaen University. The subjects in this study were 3 teachers and 2 students of Bahasa Indonesia. The finding shows some challenges of learning Bahasa Indonesia such as barriers in communication, the low ability of self-regulated learning owned by students and the lack of control over the morals and behavior of students during distance learning. While, the solutions offered are still technology-based learning, making short videos as learning material in order to improve emotional relationships between students and teachers, reducing the level of difficulty and prioritize meaningful learning and conducting multi-literacy learning. On the other hands, the techniques used are producing teachers' labs, conduct self-assessment as a reflection of self-regulated learning and involving parents as substitutes for instructors in controlling values and morals. Self-regulated learning , as well as parental involvement, are extremely needed 
     คำสำคัญ Bahasa Indonesia, Learning Challenges, Strategies. Solutions, Covid-19 Pandemic 
ผู้เขียน
625050170-7 Mr. HAIYUDI [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ ไม่เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0