ชื่อบทความ |
Challenges, Strategies and Solutions of Teaching Bahasa Indonesia in Covid-19 Crises: Case in Khon Kaen University |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
21 ธันวาคม 2563 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Indonesian Journal on Learning and Advanced Education (IJOLAE) |
มาตรฐานของวารสาร |
OTHER (SINTA: Science & Technology Index (Ministry of Research, Technology and Higher Education of Republic of Indonesia)) |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Universitas Muhammadiyah Surakarta (UMS) |
ISBN/ISSN |
2656-2804 |
ปีที่ |
3 |
ฉบับที่ |
2 |
เดือน |
7 |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2564 |
หน้า |
142-152 |
บทคัดย่อ |
Bahasa Indonesia belongs to a foreign language for some countries, including Thais. The teaching and learning will be automatically different as the first language (L1), especially in this crises era due to COVID-19. The purpose of this study is to identify the challenges experienced in teaching and learning Bahasa Indonesforeignersreigner during covid-19 as well as to find out the strategies and solutions undertaken during online learning. The method in this research is descriptive qualitative e using case study approach in Bahasa Indonesia course in Khon Kaen University. The subjects in this study were 3 teachers and 2 students of Bahasa Indonesia. The finding shows some challenges of learning Bahasa Indonesia such as barriers in communication, the low ability of self-regulated learning owned by students and the lack of control over the morals and behavior of students during distance learning. While, the solutions offered are still technology-based learning, making short videos as learning material in order to improve emotional relationships between students and teachers, reducing the level of difficulty and prioritize meaningful learning and conducting multi-literacy learning. On the other hands, the techniques used are producing teachers' labs, conduct self-assessment as a reflection of self-regulated learning and involving parents as substitutes for instructors in controlling values and morals. Self-regulated learning , as well as parental involvement, are extremely needed |
คำสำคัญ |
Bahasa Indonesia, Learning Challenges, Strategies. Solutions, Covid-19 Pandemic |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
ไม่เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|