ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Leadership Styles of School Administrators at Tasikmalaya-Indonesia |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
14 พฤษภาคม 2564 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
National and International Conference in Educational Administration and Higher Education 2021 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Srinakharinwirot University |
สถานที่จัดประชุม |
Srinakharinwirot University Bangkok (online) |
จังหวัด/รัฐ |
Bangkok |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
14 พฤษภาคม 2564 |
ถึง |
14 พฤษภาคม 2564 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
- |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
46-50 |
Editors/edition/publisher |
Asst. Prof. Dr. Theeraphab Phetmalaikul |
บทคัดย่อ |
This research explores leadership styles of school administrators of islamic elementary school in
Tasikmalaya, Indonesia. The objective of this research is to study the level of leadership styles of school
administrators. Tasikmalaya city is the area study of this research with the number of samples used
consisting of 98 peoples, teachers and principals. The five-rating scale questionnaires were deployed as
research tool, the Krejcie and Morgan descriptive statistics methods are used mean and S.D for testing the
perception the level of leadership styles of school administrators, the data was analyzes used SPSS.
The finding of this research were:
1. The level of leadership styles of school administrators in elementary Islamic school
Tasikmalaya-Indonesia was high level = 4.11 and the highest level was directive leadership.
This study was found that the principal as the school leader has an important role on improving
the teacher performances with the main indicators as follows: 1) Directive Leadership, 2) Supportive
leadership, 3) Achievement-oriented leadership, 4) Participative leadership. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|