ชื่อบทความ |
Simulation and optimization model for a cross-docking distribution center: Case study of a railway business |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
10 มิถุนายน 2564 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Asia-Pacific Journal of Science and Technology (APST) |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Research and Technology Transfer Affairs Division of Khon Kaen University |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
|
ฉบับที่ |
|
เดือน |
|
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2564 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
One of the various issues experienced in execution of manufacturing systems in supply chain management is the bottleneck. Bottlenecks frequently occur during operation of real systems. Railway businesses encounter the same issue. In this research, simulation models were developed to explore and eliminate bottlenecks to improve the internal production zone of a rail freight cross-docking center (RFCDC) distributing goods to customers. This research developed the proposed model using ARENA software and performance criteria. Assessment considered data about the output of finished goods, the work-in-process holding inventory, the maximum net profit, and the average total time required. The proposed model demonstrated the best results considering all criteria and compared them to a real operation system, revealing 28.2%, 99.7%, 41.4% and 99.5% improvement in finished goods capacity, work in progress (WIP), profit and total process time, respectively. The proposed model is recommended for implementation in the RFCDC of this case study as a decision tool for resource allocation and planning. |
คำสำคัญ |
Rail distribution, Rail freight cross-docking, Resource allocation, ARENA simulation |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|