ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
A Study of Intention to Play Online Mobile Games: The Case of Indonesian Online Mobile Gamers |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
24 กรกฎาคม 2564 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Conference on Business, Social Sciences, Economics and Technology 2021 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Global Academia Network |
สถานที่จัดประชุม |
Kuala Lumpur, Malaysia |
จังหวัด/รัฐ |
|
ช่วงวันที่จัดประชุม |
24 กรกฎาคม 2564 |
ถึง |
24 กรกฎาคม 2564 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
3 |
Issue (เล่มที่) |
3 |
หน้าที่พิมพ์ |
97-110 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The online mobile games industry is one of the biggest in the recent era of the entertainment industry. Therefore, the competition in the industry is tough. The developers need to be able to attract as many users as possible. Consequently, identifying the most crucial factors affecting the intention to play online mobile games is essential. This study aims to identify experiential factors affecting intention to play online mobile games. 269 Indonesian gamers completed an online questionnaire. The data was analyzed using logistic regression. The result showed that perceived enjoyment was a significant predictor affecting Indonesian gamers‘ intention on playing online mobile games. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
ไม่มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|