| ชื่อบทความ |
Reliability-Based Design of an AircraftWing Using a Fuzzy-Based Metaheuristic |
| วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
11 กรกฎาคม 2564 |
| วารสาร |
| ชื่อวารสาร |
Applied Sciences |
| มาตรฐานของวารสาร |
ISI |
| หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI) |
| ISBN/ISSN |
2076-3417 |
| ปีที่ |
- |
| ฉบับที่ |
Volume 11, Issue 14 |
| เดือน |
July |
| ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2564 |
| หน้า |
1-14 |
| บทคัดย่อ |
The purpose of this paper is to design aircraft wing using reliability-based design optimization concerned to fuzzy uncertainty variables. A possibilistic safety index-based design optimization (PSIBDO) with fuzzy uncertainties is proposed to overcome difficult tasks from the original probabilistic problem. The design problem is to minimize mass of a composite aircraft wing subject to aeroelastic and structural constraints through consideration of the material properties are the uncertainties. The design variables include aircraft wing structure dimensions. The reliability-based design approach is needed to alleviate such a problem. Due to the complexity of the aircraft wing structures design and aeroelastic analysis, nonprobability-based design is an alternative choice to
increase computational efficiency in the design process. The optimum results show the efficiency of our proposed approach. |
| คำสำคัญ |
reliability-based design; aeroelasticity; optimization; aircraft wing; optimization technique; metaheuristics |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
| วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| citation |
มี |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|