2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ A Sentiment Classification From Review Corpus Using Linked Open Data and Sentiment Lexicon 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 14 ตุลาคม 2564 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 13th International Conference on Information Technology and Electrical Engineering (ICITEE 2021) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม IEEE Computational Intelligence Society Thailand Chapter 
     สถานที่จัดประชุม MS Team (Online) 
     จังหวัด/รัฐ
     ช่วงวันที่จัดประชุม 14 ตุลาคม 2564 
     ถึง 15 ตุลาคม 2564 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2021 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 44-48 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The sentiment analysis approach has become an essential customer analysis as a result of the fast growth of internet technology and social media. Several studies have detailed the efficacy of several sentiment classifications, ranging from lexicon-based to machine learning approaches. While lexicon-based approaches have limitations due to the limited number of terms in dictionaries and labeled data, machine learning approaches are frequently flawed because it requires massive datasets to train each domain dataset. This paper presents a framework and algorithms that bridge the gap between the lexicon and linked open data methods (DBpedia) for resolving semantic conflicts and improving SentiWordNet’s sentiment score to obtain higher performance. Furthermore, we also evaluate our sentiment classification using precision, recall, and F-measure metrics, which have values of 0.76, 0.91, and 0.82, respectively. 
ผู้เขียน
627020002-0 นาย วรพจน์ สุวรรณภิภพ [ผู้เขียนหลัก]
วิทยาลัยการคอมพิวเตอร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0