2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Development creativity of grade 5 students on electricity through STEM education 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 7 มกราคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Journal of Physics: Conference Series 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Journal of Physics 
     ISBN/ISSN IOP Publishing Ltd. 
     ปีที่ 2022 
     ฉบับที่ 2145 
     เดือน January
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า 012076 
     บทคัดย่อ Abstract. The research aim was to develop creativity of grade 5 students through STEM education in electricity. There were 15 students of Grade 5 in Khon Kaen Province in 2020 participated in this study. The action research was implemented to this study with three loops of action research to improve creativity of students. The physics contents consisted of simple circuit, conductor, insulator, switch, connecting battery in a series circuit and a parallel circuit, series and parallel circuit and the motor connection. The fifteen lessons were separated into three loops of actions. Each loop of lessons consisted of three Predict-Observe-Explain (POE) lessons, and a lesson which is an Engineering design process lesson for designing product to improve student’s creativity in electricity. The students were fluent in designing various tasks to solve problems arising from a given classroom situation and had flexibility and elaboration in given reasons in selecting the materials to create the works. At the last lesson of the each action loops the data was collected to show how students improved their creativity. The student’s work and their presentation were evaluated by the creativity’s rubric scores in four dimensions of Originality, Fluency, Flexibility and Elaboration. The results show that student’s creativity were improve by STEM education in electricity. All dimension of creativity which are originality, fluency, flexibility and elaboration were improved from loop 1 to loop 3 of action research. 
     คำสำคัญ 1.STEM education 2. Creativity 3. Engineering design process 4. Predict-Observe-Explain (POE)  
ผู้เขียน
625050086-6 น.ส. สุภลักษณ์ ซาแสงบง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0