2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Incorporating Moral Values through Buddhist Wise Reflection into an English Course to Promote Thai High-School Students’ Desired Moral Characteristics and Reading Comprehension Skills การสอดแทรกคุณธรรมผ่านการคิดไตร่ตรองทางพุทธศาสนาเข้ากับรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อส่งเสริมคุณธรรมอันพึงประสงค์ของนักเรียนมัธยมศึกษาไทยและทักษะการอ่านเพื่อความเข้าใจ 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 20 มกราคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร วารสารอักษรศาสตร์ มหาวิทยาลัยศิลปากร 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร คณะอักษรศาสตร์ มหาวิทยาลัยศิลปกร 
     ISBN/ISSN ISSN 0857 -2038 
     ปีที่ 45 
     ฉบับที่
     เดือน January-April
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This article investigates the effects of incorporating moral values through Buddhist Wise Reflection (BWR) into an English course to promote Thai high-school students’ eight fundamental moral characteristics (EFMC) and reading comprehension skills (RCS). The thirty-samples were selected through a convenient-sampling method participating in a four-month semester course covering 40 periods with two periods for 100 minutes per week in the first semester of the academic year 2019. To achieve the objective of the study, BWR’s ten ways of thinking were used as a framework for questioning techniques while reading five passages from a course book and the other selected five moral- raising passages based on students’ needs analysis focusing on required eight morals for in class and an online self-study accordingly. The qualitative data from an ongoing self-progress report, a classroom observation sheet, semi-structured interviews for the perceptions and the feedbacks of the students in the follow-up studies were presented through descriptive narration whereas the quantitative data from pre and posttests, and an ongoing self-assessment were presented through statistical significance. The findings showed that the study was successful in incorporating moral values through BWR into an English course to promote Thai high-school students’ EFMC and RCS.  
     คำสำคัญ Moral Values, Buddhist Wise Reflection, Eight Fundamental Moral Characteristics, Reading Comprehension Skill 
ผู้เขียน
597080008-9 นาง กิตติยา มุกดาประเสริฐ [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0