2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Effects of Task-Based Instruction Using Online Language Games in a Flipped Learning Environment (TGF) on English Oral Communication Ability of Thai Secondary Students 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 9 กุมภาพันธ์ 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร English Language Teaching 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (ERIC) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Canadian Center of Science and Education 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ Vol. 15  
     ฉบับที่ No. 3 
     เดือน March
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ The purposes of this study were to investigate the effects of task-based instruction using online language games in a flipped learning environment (TGF) in developing the English oral communication ability of Thai secondary students and examine the students’ opinions of the task-based instruction using online language games in a flipped learning environment. The present study employed a mixed-method approach. The two-group pre-test and post-test design was used. The participants were 80 students studying in Mathayomsuksa 3 (grade 9) at a secondary school in Maha Sarakham province in Thailand. Forty students were in the experimental group where the TGF was given as the treatment, and 40 students were in the control group where all instruction was taught only in class. Pre- and post-tests were used to collect the quantitative data. A semi-structured interview was used to collect qualitative data from the students’ opinions. The findings revealed that the students in the experimental group outperformed those in the control group after the TGF. The different mean score of the experimental group was statistically significantly higher than the control group (p < 0.05), demonstrating that the TGF was effective in improving the students’ English oral communication ability. It appears that combining task-based language instruction, flipped learning, and game-based language learning could help the students improve their oral communication skills in English. 
     คำสำคัญ task-based instruction, online language games, flipped learning environment, English oral communication ability, Thai secondary students 
ผู้เขียน
625080019-3 น.ส. กุลธิดา มุลตรีแก้ว [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0